„Naujoji mokinių karta- prarastoji ar dar neatrastoji?“ Seminaras pedagogams
Šiandieninis kintantis ir spartus žinių pasaulis kelia vis naujus reikalavimus besimokančiajam, o tuo pačiu ir mokyklai. Dideliu iššūkiu šiandienos mokytojui tampa šiuolaikinė mokinių karta. Šios kartos gyvenimą formuoja internetas ir šiuolaikinės technologijos. Šiuolaikiniai mokiniai skiriasi ne tik savo mokymosi ir raidos ypatumais, bet ir komunikacija. XXI amžiaus karta auga taip greitai, jos augimo tempai ženkliai aplenkia ankstesnių kartų augimą. Naujosios mokinių kartos, dar kitaip vadinamos Z kartos, informacijos paieškos, idėjos, erdvė (vaizdai ir garsai), bendravimas iš esmės skiriasi nuo ankstesnių kartų. Gyvenimo persikėlimas į virtualią erdvę keičia bendravimą ne tik šeimoje, bet ir su aplinkiniais (Jakubonytė, 2013, Tulgan, 2013).
Ši karta skiriasi nuo visų kitų, nes turi galimybę mokytis bet kur ir bet kada. Jiems mažiau patrauklus pamokų – paskaitų formatas klasėje, jie nori mokytis panaudojant naujausias technologijas, bet kurioje erdvėje. Naujajai kartai reikalingi iššūkiai, pastovus ir greitas grįžtamasis ryšys bei apdovanojimai. Taigi, keičiantis mokinių kartoms, keičiasi ir mokinių mokymosi ypatumai, o kartu ir šiandienių mokinių motyvavimas mokytis.
Ugdant šiuolaikinį mokinį svarbu įvertinti ir pažinti šios kartos mokymosi ir raidos, komunikacijos ypatumus, psichologinius jų mokymosi pasiekimų veiksnius, o karu numatyti ir šiuolaikinių mokinių ugdymo didaktinius principus bei modeliavimo galimybes. Šiuo metu dar itin stokojama mokslinių tyrimų, leidžiančių įvertinti skirtingų kartų ugdymo ypatumus, tačiau visi šiuolaikinės mokinių kartos mokymosi tyrimai, leidžia susidaryti aiškesnį vaizdą ir modeliuoti, kaip turėtų būti mokomi šiuolaikiniai mokiniai.
Naujai auganti mokinių karta, besikeičiančios mokymosi paradigmos, ragina, kad mokytojas turi būti mokymosi patarėjas ir konsultantas, specialistas-padėjėjas, kuris savo žinias ir įgūdžius taiko mokiniui padėdamas įveikti problemas. Šiandieninis mokinys turi įsisavinti labai daug informacijos, bet retai kada yra mokomas, kaip tą informaciją apdoroti, kaip mąstyti, kaip mokytis ir pan. Mokytojai turėtų ne tik perteikti žinias, bet ir mokyti kaip rinkti duomenis, juos apdoroti, pateikti atsakymus, kaip planuoti savo elgesį sprendžiant problemas ir pan.
Pedagogus susipažinti su esminiais šiuolaikinės mokinių kartos mokymosi ir raidos aspektais, pažinti individualius šiuolaikinės mokinių kartos mokymosi ypatumus, komunikacijos ypatumus Akmenės rajono savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos specialistės kviečia seminare
„Naujoji mokinių karta- prarastoji ar dar neatrastoji?“
Seminaras vyks 2015 metų vasario 24 ir 26 dienomis Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje, seminaro trukmė 10 ak. val. Seminarą ves Tarnybos psichologė Agnė Kazlauskaitė ir specialioji pedagogė Andželika Adolevskienė. Seminaras nemokamas, dalyviai gaus pažymėjimus.
Išankstinė registracija telefonu 8 604 02812 iki vasario 18 dienos. Dalyvių skaičius ribotas.